יום ה', כט’ בתשרי תשע”ח
דף הבית מרחבי כיתות מרחבי למידה חדר מורים יצירת קשר

בס"ד דבר המנהלת - אני מאמין בית ספרי - הרב אבינר בספרו חינוך באהבה בונה את יסודות החינוך שיטתו מבוססת על הפסוק "חנוך לנער על פי דרכו" גישתו סוברת כי בכל ילד יש נפש ייחודית ולה צרכים ייחודיים ועל ההורים והמחנכים לשים לב אליו באופן אישי ופרטני . היסוד הראשון והבסיסי הוא אהבה – על ההורה לאהוב את הילד ללא תנאי וללא קשר למעשיו הטובים או הרעים , אהבה הינה צורך חיוני של הילד ממש כמו אוויר לנשימה . היסוד השני הוא הערכה – לילד יש "אני" ואותו צריך לבנות בצורה מאוזנת .הערכה היא הבעת כבוד לילד על מקומו ועל הישגיו . הערכה שמוענקת ע"י ההורה או המחנך נותנת כיצד הוא נתפס בעיני הסביבה והחברה . היסוד הבא הוא האמון , על המחנך להאמין כי הילד ביסודו הוא טוב וכוונותיו טובות . תפקיד המחנך לעזור לילד להוציא אל הפועל את טבעו הטוב . והיסוד האחרון הוא ההקשבה , יש להקשיב לילד , להאזין לו ללא בקורת או הטפת מוסר במערכת יחסים כזו – בה ההורה /המחנך מגלה אהדה ואמפתיה אל הילד /התלמיד , הילד יהיה מסוגל לפתח ולחשוף את רגשותיו . יסודות אלו הם עקרי החינוך בבית ספרנו , הסגל החינוכי בביה"ס מחנך מתוך אהבה , הערכה , אמון והקשבה . אנו מאמינים כי בכל ילד טמון טוב , טמון כשרון מיוחד ועלינו לגלות , לחשוף ולסייע לתלמיד להביא ת אותם כישורים לידי ביטוי אנו דוגלים בחינוך למידות טובות , אהבת הזולת , חסד ונתינה בקיום אורח חיים דתי , מורשת ומסורת . השנה נמשיך בהטמעת ערכים תורניים , ערכים חברתיים . נמשיך לתגבר את כשורי השפה של תלמידנו ופרויקט מצוינות במתמטיקה נפעיל מערכת רחבה של חוגים (תרפיה בבע"ח , מחול , גודו , קרמיקה , נגינה) המוטמעת במערכת הלימודים של כל תלמיד ותלמידה במטרה לאפשר לכל תלמיד ותלמידה לגלות את הפוטנציאל הטמון בו/בה . נאתר קבוצת תלמידים לפרויקט "נוער שוחר מדע" בשיתוף אוניברסיטת ת"א. והכל מתוך רצון לקדם את התלמידים מהמקום בו הם נמצאים .